Spójność wizerunkowa jest szalenie ważnym elementem każdej marki czy też osoby publicznej. Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka – i to samo można odnieść również do odbiorców publikowanych treści czy marki oraz jej produktów. Aspekt wizualny może być istotny nawet w tak dużym stopniu, że zniechęci kogoś do zakupu danego towaru mimo jego niebywałej, wyjątkowej jakości, którą ciężko byłoby uzyskać u konkurencji. Ciężko – ale to wciąż może nie przeważyć. Nad spójnym wizerunkiem marki czuwają specjaliści w dziedzinie brand collateral. Co to takiego?
Brand collateral w służbie wizerunkowi
Pojęcie brand collateral definiuje wszystkie elementy, które służą budowaniu wizerunku marki. Wszystkie te elementy w odniesieniu do danej marki, powinna charakteryzować spójność. Każde wykorzystane do promocji marki narzędzie odwołujące się do jakiegokolwiek elementu z zakresu wizerunku powinno jasno wskazywać na to, o jakiej marce mowa i co się z tym wiąże. Warto pamiętać również o tym, że środki wykorzystywane w zakresie brand collateral nie mogą być dziełem przypadku, a dokładnie opracowanymi koncepcjami dopełniającymi siebie nawzajem.
W praktyce, środki stosowane w ramach brand collateral to między innymi ulotki i inne drukowane materiały dotyczące firmy oraz produktów i usług, jakie ona oferuje. To samo dotyczy materiałów publikowanych w mediach społecznościowych oraz pozostałej przestrzeni internetowej. Właśnie dzięki tej spójności stosowanych środków odbiorca kojarzy markę z logo, hasłem lub kolorami – unikalnymi elementami identyfikacji wizualnej.
Brand collateral z Adnext
Zaciekawiła Cię tematyka brand collateral? Odwiedź serwis https://adnext.pl, by dowiedzieć się więcej o tej niezwykle interesującej i ważnej, z perspektywy marki oraz jej potencjalnych odbiorców, kwestii.